Wpisy oznaczone tagiem kobiety

Czytelnicy

Kategoria: Prasa

Czytelnicy Wbrew pozorom nakreślenie portretu czytelnika pism kobiecych nie jest takie proste. Bowiem mimo faktu, że samo sformułowanie „prasa kobieca” jasno określa target jako żeński, każde z pism w pewnym stopniu czytane jest również przez mężczyzn. Oczywiście, dotyczy to raczej sytuacji, w których partnerzy podbierają pisemko, które kupiła kobieta, a zdecydowanie rzadziej sami odwiedzają kiosk w celu jego nabycia. A kim jest typowa czytelniczka prasy kobiecej? Ten portret też nie jest taki oczywisty. Z całą pewnością najwięcej czytelniczek pism kobiecych znajdziemy pośród pań między 30 a 40 rokiem życia, nie znaczy to jednak, że nie czytają ich nastolatki czy emerytki. O ile pisma o charakterze poradnikowym są chętnie kupowane przez dorosłe kobiety zapewne w każdym wieku i o różnym statusie materialnym, o tyle te bardziej ekskluzywne magazyny trafiają częściej w ręce młodych, aktywnych i nieźle sytuowanych kobiet, które nie tylko patrzą na oferowane na łamach pisma drogie produkty, ale też mogą sobie pozwolić na ich kupno.

Prasa kobieca

Kategoria: Prasa

Prasa kobieca Mówiąc o prasie kobiecej, mamy na myśli te czasopisma i magazyny, które są skierowane do damskiej części czytelników. Nie znaczy to jednak, że czytane są tylko przez kobiety, choć tematyka w nich poruszana raczej nie odpowiada zapotrzebowaniom mężczyzn. Dziedziny, wokół których koncentrują się kolejne numery pism dla kobiet dotyczą bowiem głównie problematyki urody i zdrowia, aktualnych trendów w modzie, a części o charakterze poradnikowym przeplatane są wywiadami z rodzimymi i zagranicznymi celebrytami. Pisma takie nie unikają również poruszania problematyki społecznej dotyczącej kobiet, chociażby związanej z karierą zawodową, relacjami z partnerami czy hipotetycznymi trudnościami z wychowywaniem dzieci. To tematyczne zróżnicowanie sprawia, że w zasadzie każda kobieta w danym piśmie znajdzie coś dla siebie. Jeśli bowiem nie interesuje się za bardzo modą i nie przywiązuje zbytniej uwagi do swojego wyglądu, być może zainteresują ją felietony pisane przez znanych autorów czy skorzysta z porad ekspertów różnych dziedzin, odpowiadających na pytania czytelniczek.

Prasa da kobiet

Kategoria: Porady

Prasa da kobiet Kobiety to istoty, które potrzebują przyjaciółki, często odnajdują ją w przeznaczonych dla nich gazetach. Od kilkunastu lat bardzo modne i powszechnie dostępne stały się gazety tworzone ze specjalną dedykacją dla kobiet. Magazyny te obfitują między innymi w artykuły dotyczące zdrowia, mody i urody, problemów dnia codziennego i wszystkiego, co najbardziej interesuje kobiety. Można więc w takiej gazecie z powodzeniem znaleźć artykuł dotyczący tak zwanych „historii z życia wziętych”, które opisują wręcz nieprawdopodobne wydarzenia, które spotkały jakąś osobę lub osoby – są to historie zazwyczaj wzruszające kobiety. Magazyny kobiece obfitują również w działy, zajmujące się przekazywaniem najbardziej aktualnych trendów w modzie, pomagają dbać o urodę – ciało, twarz, włosy i paznokcie; zawierają także mnóstwo porad, dotyczących pielęgnowania zdrowia. Ponadto, kobiety w swych ulubionych gazetach mogą znaleźć porady, odnoszące się do życia seksualnego oraz relacji ze swym partnerem oraz dziećmi. Gazety dla kobiet obfitują również w plotki i nowości z życia gwiazd, zawierają często opisy najpopularniejszych seriali.

Pani Domu

Kategoria: Prasa

Pani Domu Pani Domu to popularny tygodnik skierowany do kobiet. Jest wydawany od ponad piętnastu lat przez wydawnictwo Axel Springer Polska. Obecnie jego redaktorką naczelną jest Ewa Wagner. Pani Domu na tle innych pism kobiecych wyróżnia się przede wszystkim swoim mocno poradnikowym charakterem. I choć w każdym numerze pisma nie brakuje informacji o aktualnych modowych trendach czy nowinkach na rynku kosmetycznym, główny nacisk położony jest na pomoc w codziennych problemach na różnej płaszczyźnie – porady dotyczą bowiem zarówno problemów zdrowotnych, jak i związane są z kulinariami czy prawem. Pani Domu, w porównaniu z innymi czasopismami kobiecymi, wyróżnia się pewną prostotą i stosunkowo niską ceną. Sposób redagowania materiałów nastawiony jest na zaspokojenie potrzeb czytelniczek, a niekoniecznie wspieranie autopromocji rodzimych gwiazd showbiznesu. A wbrew tytułowi, czasopismo nie jest skierowane wyłącznie do kobiet poświęcających się karierze gospodyni domowej, ale także tych nastawionych na realizację kariery zawodowej.

Tagi: , , ,